Anzeige
Mehr »
Login
Donnerstag, 21.11.2024 Börsentäglich über 12.000 News von 677 internationalen Medien
Von Solarenergie zu digitalen Assets: Die Strategie hinter der 75-Prozent-Rallye
Anzeige

Indizes

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Aktien

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Xetra-Orderbuch

Fonds

Kurs

%

Devisen

Kurs

%

Rohstoffe

Kurs

%

Themen

Kurs

%

Erweiterte Suche
PR Newswire
208 Leser
Artikel bewerten:
(0)

It's National Nutrition Month!

Finanznachrichten News

CHICAGO, March 18, 2013 /PRNewswire/ --We know that milk is good for our kids, providing protein, calcium and important vitamins and minerals. That's why it's always been a key component of the school lunch programs in the U.S. In developing countries, however, 60 million primary school-aged children attend class hungry.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130318/PH79309-a )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130318/PH79309-b )

But, there's good news. When school feeding programs are established in developing countries, learning improves, more boys and girls attend school and more children will complete all six years of primary school - all while improving their overall health and nutrition. Because milk contains virtually all the vital nutrients required for growth, it is central to school feeding programs. Milk and other dairy products are excellent sources of calcium, which is especially important for children and vital for the growth and strength of bones.

In honor of National Nutrition Month in March, Milk Unleashed and Tetra Pak salute one organization that is making great strides in these efforts, the Global Child Nutrition Foundation. GCNF provides training and assistance to support the development of community-based school feeding programs that respond to the nutritional needs of children, while considering local cultural and community values.

Learn more about this fantastic organization and how you can help!

ABOUT TETRA PAK AND MILK UNLEASHED
Tetra Pak is the world's leading food processing and packaging solutions company, providing safe, innovative and environmentally sound products that each day meet the needs of hundreds of millions of peoplein more than 170 countriesaround the world. Our motto, "PROTECTS WHAT'S GOOD'," reflects our vision to make food safe and available, everywhere. In 2012, Tetra Pak launched an educational campaign in the U.S. and Canada to inform families about shelf safe milk and how they can have real, Grade A nutritious milk, anytime, anywhere.

milkunleashed.com |@milkunleashed| facebook.com/milkunleashed

MEDIA CONTACTS:
Phelps
310-752-4400
Janette Rizk, ext 164, Email
Judy Lynes, ext 124, Email

This press release was issued through eReleases® Press Release Distribution. For more information, visit http://www.ereleases.com.

SOURCE Tetra Pak and Milk Unleashed

© 2013 PR Newswire
5 heiße Wetten für den Jahresendspurt!
Nach dem unerwartet schnellen Ende der US-Wahlen mit dem Sieg des republikanischen Kandidaten Donald Trump fackelten die Aktien- und Krypto- Märkte ein wahres Kursfeuerwerk ab und bliesen zur Jahresendrallye.

Im aktuellen kostenlosen Report beleuchten wir 5 aussichtsreiche Unternehmen, die das Fundament besitzen, in den nächsten Monaten den breiten Markt zu schlagen.

Seien Sie dabei!

Fordern Sie jetzt unseren brandneuen neuen Spezialreport an und erfahren Sie, welche Aktien aufgrund ihrer Bewertung sowie charttechnischen Situation das Potenzial zu einer Outperformance besitzen.

Handeln Sie jetzt und sichern Sie sich Ihren kostenfreien Report!
Werbehinweise: Die Billigung des Basisprospekts durch die BaFin ist nicht als ihre Befürwortung der angebotenen Wertpapiere zu verstehen. Wir empfehlen Interessenten und potenziellen Anlegern den Basisprospekt und die Endgültigen Bedingungen zu lesen, bevor sie eine Anlageentscheidung treffen, um sich möglichst umfassend zu informieren, insbesondere über die potenziellen Risiken und Chancen des Wertpapiers. Sie sind im Begriff, ein Produkt zu erwerben, das nicht einfach ist und schwer zu verstehen sein kann.