Anzeige
Mehr »
Login
Sonntag, 24.11.2024 Börsentäglich über 12.000 News von 677 internationalen Medien
Microsofts, Googles und Amazons nukleares Wettrennen macht diese Uranaktie zu einem Muss!
Anzeige

Indizes

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Aktien

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Xetra-Orderbuch

Fonds

Kurs

%

Devisen

Kurs

%

Rohstoffe

Kurs

%

Themen

Kurs

%

Erweiterte Suche
PR Newswire
291 Leser
Artikel bewerten:
(0)

NASA's Twitter Account Wins Back-To-Back Shorty Awards

Finanznachrichten News

WASHINGTON, April 9, 2013 /PRNewswire-USNewswire/ --NASA's official Twitter feed, @NASA, has won its second consecutive Shorty award for the best government use of social media.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20081007/38461LOGO)

The Shorty Award honors the best of social media across sites such as Twitter, Facebook, Tumblr, YouTube, Foursquare and others. NASA took the prize Monday at the fifth annual Shorty Awards ceremony in New York.

The @NASA acceptance tweet was, "We're sharing the universe 1 tweet at a time. Be inspired! Follow @NASA & RT if you love science & space. #ShortyAwards."

"Our success stems from inspiring content that connects with people," said David Weaver, NASA's associate administrator for communications. "Our story of science and innovation resonates with everyone. Social media enables us to reach people directly like never before."

The Shorty Awards also recognized NASA's @MarsCuriosity account as Foursquare Mayor of the Year. Curiosity, a robotic rover, has been using the mobile application Foursquare since October 2012 to check in at locations it has been exploring on Mars. Users on Foursquare can keep up with Curiosity as it checks in at key locations and posts photos and tips.

Including Monday's two awards and last year's Twitter account recognition, NASA now has five Shorty Awards. The agency also won in 2009 for its use of Twitter for the Mars Phoenix Lander mission, and astronaut Doug Wheelock was awarded the Real Time Photo of the Year in 2011 for his "Moon from Space" picture.

NASA uses almost 500 social media accounts to communicate its mission to a wide range of followers. The @NASA twitter account has 3.8 million followers, the most in the federal government. NASA also maintains presences on Facebook, Google+, Flickr, and other popular platforms. NASA Socials, formerly known as NASA Tweetups, allow social media followers to attend functions and interact with NASA's engineers, astronauts and scientists.

Canadian astronaut Chris Hadfield's Twitter account, @Cmdr_Hadfield, also was recognized Monday with the Shorty for the Best in Science category. To follow Hadfield on Twitter, visit:
http://www.twitter.com/cmdr_hadfield

To find out more about Mars Curiosity and NASA on Foursquare, visit: http://www.foursquare.com/NASA

For more information about the Shorty Awards:
http://shortyawards.com

To view all of NASA's social media sites, visit:
http://www.nasa.gov/connect

SOURCE NASA

© 2013 PR Newswire
5 heiße Wetten für den Jahresendspurt!
Nach dem unerwartet schnellen Ende der US-Wahlen mit dem Sieg des republikanischen Kandidaten Donald Trump fackelten die Aktien- und Krypto- Märkte ein wahres Kursfeuerwerk ab und bliesen zur Jahresendrallye.

Im aktuellen kostenlosen Report beleuchten wir 5 aussichtsreiche Unternehmen, die das Fundament besitzen, in den nächsten Monaten den breiten Markt zu schlagen.

Seien Sie dabei!

Fordern Sie jetzt unseren brandneuen neuen Spezialreport an und erfahren Sie, welche Aktien aufgrund ihrer Bewertung sowie charttechnischen Situation das Potenzial zu einer Outperformance besitzen.

Handeln Sie jetzt und sichern Sie sich Ihren kostenfreien Report!
Werbehinweise: Die Billigung des Basisprospekts durch die BaFin ist nicht als ihre Befürwortung der angebotenen Wertpapiere zu verstehen. Wir empfehlen Interessenten und potenziellen Anlegern den Basisprospekt und die Endgültigen Bedingungen zu lesen, bevor sie eine Anlageentscheidung treffen, um sich möglichst umfassend zu informieren, insbesondere über die potenziellen Risiken und Chancen des Wertpapiers. Sie sind im Begriff, ein Produkt zu erwerben, das nicht einfach ist und schwer zu verstehen sein kann.