Anzeige
Mehr »
Login
Donnerstag, 21.11.2024 Börsentäglich über 12.000 News von 677 internationalen Medien
Von Solarenergie zu digitalen Assets: Die Strategie hinter der 75-Prozent-Rallye
Anzeige

Indizes

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Aktien

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Xetra-Orderbuch

Fonds

Kurs

%

Devisen

Kurs

%

Rohstoffe

Kurs

%

Themen

Kurs

%

Erweiterte Suche
PR Newswire
211 Leser
Artikel bewerten:
(0)

2013 MAZDA CX-5 RECEIVES J.D. POWER APEAL AWARD

Finanznachrichten News

IRVINE, Calif., July 25, 2013 /PRNewswire/ --The J.D. Power APEAL Study ranked the 2013 Mazda CX-5 as the highest ranking vehicle in the Compact CUV segment. According to the J.D. Power 2013 U.S. Automotive Performance, Execution and Layout (APEAL) StudySM the most appealing vehicles tend to remain on dealer lots for shorter periods, command higher transaction prices and are more likely to create owner loyalty when they are ultimately traded in.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130725/LA53758)

The CX-5 is Mazda's first vehicle to fully incorporate SKYACTIV® TECHNOLOGY as well as the KODO "Soul of Motion" design language. Offering best-in-class combined fuel economy, including the highest highway miles per gallon (MPG) of any SUV sold in North America - hybrid or not - at 35 MPG, the 2013 CX-5 also boasts Zoom-Zoom-inspired driving dynamics and superior safety.

"We are honored by this recognition from J.D. Power and Associates in the APEAL Study," said Jim O'Sullivan, president and CEO, Mazda North American Operations (MNAO). "The CX-5 is a consistent success in many respects with its outstanding handling, safety and fuel economy but also with its overall value to all consumers by being a vehicle that doesn't compromise, doesn't offer excuses, but instead exceeds expectations."

The APEAL Study examines how gratifying a new vehicle is to own and drive, based on owner evaluations of 77 vehicle attributes. The study is used extensively by manufacturers worldwide to help them design and develop more appealing vehicles and by consumers to help them in their purchase decisions. The 2013 APEAL Study is based on responses gathered between February and May 2013 from more than 83,000 purchasers and lessees of new 2013 model-year cars and light trucks who were surveyed after the first 90 days of ownership. The APEAL Study complements the Initial Quality Study (IQS), which focuses on problems experienced by owners during the first 90 days of ownership.

Mazda North American Operations is headquartered in Irvine, Calif., and oversees the sales, marketing, parts and customer service support of Mazda vehicles in the United States and Mexico through nearly 700 dealers.Operations in Mexico are managed byMazdaMotor de Mexico in MexicoCity. For more information on Mazda vehicles, including photography and B-roll, please visit the online Mazda media center at www.mazdausamedia.com.

SOURCE Mazda North American Operations

© 2013 PR Newswire
5 heiße Wetten für den Jahresendspurt!
Nach dem unerwartet schnellen Ende der US-Wahlen mit dem Sieg des republikanischen Kandidaten Donald Trump fackelten die Aktien- und Krypto- Märkte ein wahres Kursfeuerwerk ab und bliesen zur Jahresendrallye.

Im aktuellen kostenlosen Report beleuchten wir 5 aussichtsreiche Unternehmen, die das Fundament besitzen, in den nächsten Monaten den breiten Markt zu schlagen.

Seien Sie dabei!

Fordern Sie jetzt unseren brandneuen neuen Spezialreport an und erfahren Sie, welche Aktien aufgrund ihrer Bewertung sowie charttechnischen Situation das Potenzial zu einer Outperformance besitzen.

Handeln Sie jetzt und sichern Sie sich Ihren kostenfreien Report!
Werbehinweise: Die Billigung des Basisprospekts durch die BaFin ist nicht als ihre Befürwortung der angebotenen Wertpapiere zu verstehen. Wir empfehlen Interessenten und potenziellen Anlegern den Basisprospekt und die Endgültigen Bedingungen zu lesen, bevor sie eine Anlageentscheidung treffen, um sich möglichst umfassend zu informieren, insbesondere über die potenziellen Risiken und Chancen des Wertpapiers. Sie sind im Begriff, ein Produkt zu erwerben, das nicht einfach ist und schwer zu verstehen sein kann.