Anzeige
Mehr »
Login
Donnerstag, 21.11.2024 Börsentäglich über 12.000 News von 677 internationalen Medien
Von Solarenergie zu digitalen Assets: Die Strategie hinter der 75-Prozent-Rallye
Anzeige

Indizes

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Aktien

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Xetra-Orderbuch

Fonds

Kurs

%

Devisen

Kurs

%

Rohstoffe

Kurs

%

Themen

Kurs

%

Erweiterte Suche
PR Newswire
312 Leser
Artikel bewerten:
(0)

MVPindex' presents the 2014 'Masters of Social Media'

Finanznachrichten News

AUGUSTA, Ga., April 11, 2014 /PRNewswire/ --MVPindex, developed by Stout Partners, has analyzed the social media presence of all 97 contestants at the 2014 Masters Tournament to determine the champions of Social Media. MVPindex offers exclusive analytics that measure social media rankings in real-time, for more than 9,000 athletes, teams and sports leagues through proprietary algorithms built specifically for each sport. This specialized tracking of an athlete's social media presence is further enhanced with the expertise of Stout Partners' beta clients that includes brands such as TaylorMade, Under Armour, and several professional athletes, teams and agencies.

Key insights from MVPindex's 2014 'Masters of Social Media' analysis

  • Rory Mcllroy is The 'Master of Social Media' with the highest MVPindex score of (.972), his strongest inputs are Reach and Engagement on Facebook
  • Jason Dufner leads in mentions and retweets on Twitter out of all 97 participants
  • Jordan Spieth leads in reach, conversation, and engagement amongst all first time players in the 2014 Masters.
  • 63% of past champions are active on Social Media

"Building your brand through social media has become extremely competitive amongst today's top athletes," said Kyle Nelson, Co-founder and CMO at Stout Partners. "The contestants at The Masters with the highest social media rankings will provide the best sponsorship ROI, during the most important week for golf."

For more rankings of the champions at The Masters, and across the sports spectrum, log on to www.MVPindex.com

MVPindex's 'The Masters of Social Media' infographic ranks the social media presence of Master contenders off the course.

About MVPindex
MVPindex is the sports industry's first social media intelligence platform with real-time tracking of over 9,000 professional athletes, teams and leagues, including the NBA, NFL, MLB, NASCAR, PGA, LPGA, Web.com Tour, Champions Tour, MLS, Winter and Summer Olympics, ATP, WTA, and retired professional athletes. MVPindex has multiple patents pending that analyze the tracking and indexing of social media reach, and digital conversations across the web. This unique data is extremely valuable for sports marketers in their efforts to select brand ambassadors, and maximize sponsorships.

About Stout Partners, LP
Stout Partners, a sports social media data and marketing company based in Dallas, Texas, offers a full range of social media and digital consulting services with a focus on social media analytics, and brand/athlete activations. Stout Partners provides social media services for several PGA TOUR events, Under Armour, SuperStroke, Lagardere Unlimited, and numerous professional athletes.

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140411/NY03985-INFO

SOURCE Stout Partners, LP

© 2014 PR Newswire
5 heiße Wetten für den Jahresendspurt!
Nach dem unerwartet schnellen Ende der US-Wahlen mit dem Sieg des republikanischen Kandidaten Donald Trump fackelten die Aktien- und Krypto- Märkte ein wahres Kursfeuerwerk ab und bliesen zur Jahresendrallye.

Im aktuellen kostenlosen Report beleuchten wir 5 aussichtsreiche Unternehmen, die das Fundament besitzen, in den nächsten Monaten den breiten Markt zu schlagen.

Seien Sie dabei!

Fordern Sie jetzt unseren brandneuen neuen Spezialreport an und erfahren Sie, welche Aktien aufgrund ihrer Bewertung sowie charttechnischen Situation das Potenzial zu einer Outperformance besitzen.

Handeln Sie jetzt und sichern Sie sich Ihren kostenfreien Report!
Werbehinweise: Die Billigung des Basisprospekts durch die BaFin ist nicht als ihre Befürwortung der angebotenen Wertpapiere zu verstehen. Wir empfehlen Interessenten und potenziellen Anlegern den Basisprospekt und die Endgültigen Bedingungen zu lesen, bevor sie eine Anlageentscheidung treffen, um sich möglichst umfassend zu informieren, insbesondere über die potenziellen Risiken und Chancen des Wertpapiers. Sie sind im Begriff, ein Produkt zu erwerben, das nicht einfach ist und schwer zu verstehen sein kann.