Anzeige
Mehr »
Login
Donnerstag, 21.11.2024 Börsentäglich über 12.000 News von 677 internationalen Medien
Von Solarenergie zu digitalen Assets: Die Strategie hinter der 75-Prozent-Rallye
Anzeige

Indizes

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Aktien

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Xetra-Orderbuch

Fonds

Kurs

%

Devisen

Kurs

%

Rohstoffe

Kurs

%

Themen

Kurs

%

Erweiterte Suche
PR Newswire
179 Leser
Artikel bewerten:
(0)

Navistar, Inc. Class Action Over Defective Engines Proceeds Under Watchful Supervision of Finkelstein & Krinsk

Finanznachrichten News

SAN DIEGO, July 24, 2014 /PRNewswire/ -- Mark Knutson of the national plaintiff's law firm Finkelstein & Krinsk, the first to file a class action lawsuit against Navistar, Inc., on behalf of Washington/California trucker client Par 4, affirms the intent to recover all losses suffered by trucking companies resulting from their purchasing or leasing Navistar truck models 2008-2013 equipped with Navistar's MaxxForce Advanced EGR diesel engines.

The MaxxForce engines contain a defective emission system that causes trucks to underperform, break down or falter without good reason. These Navistar engines have cost buyers and lessees, from large fleet owners to small businesses, millions of dollars in damages. The practice of Navistar threatens the livelihood and reputation of innumerable businesses. The firm intends to hold Navistar responsible for the poor quality of its engines and reimburse all those damaged by excessive down time, repairs and tarnished good will.

The MaxxForce engine defect leads to repeated engine failure causing constant repairs that, coupled with a lack of help and direction by Navistar, is a constant business detriment. Navistar never did repair the emission system, replacing the engine defect with an equally defective and failure prone system. Some truckers have spoken about dangerous road situations arising as a result, and some have spoken of the noxious coolant and exhaust fumes that migrate to the passenger compartment.

The Navistar truck models containing the defective MaxxForce engines include models having the brand name "International ProStar" and "Lonestar International Transstar", "International Workstar" and "Paystar", and "International Loadstar" (these are all Class 7 and 8 trucks - the largest and heaviest made).

By proceeding via a class action, there are no costs and expenses paid by our clients except from what we recover in an amount decided by the Court. We want to hear from you if you have experienced a loss by owning or leasing the Navistar trucks identified above. Please call us toll free (1-877-493-5366) or via email (fk@classactionlaw.com) to see if we can include your claim within our Lead Case. There is no obligation of any kind.

SOURCE Finkelstein & Krinsk LLP

© 2014 PR Newswire
5 heiße Wetten für den Jahresendspurt!
Nach dem unerwartet schnellen Ende der US-Wahlen mit dem Sieg des republikanischen Kandidaten Donald Trump fackelten die Aktien- und Krypto- Märkte ein wahres Kursfeuerwerk ab und bliesen zur Jahresendrallye.

Im aktuellen kostenlosen Report beleuchten wir 5 aussichtsreiche Unternehmen, die das Fundament besitzen, in den nächsten Monaten den breiten Markt zu schlagen.

Seien Sie dabei!

Fordern Sie jetzt unseren brandneuen neuen Spezialreport an und erfahren Sie, welche Aktien aufgrund ihrer Bewertung sowie charttechnischen Situation das Potenzial zu einer Outperformance besitzen.

Handeln Sie jetzt und sichern Sie sich Ihren kostenfreien Report!
Werbehinweise: Die Billigung des Basisprospekts durch die BaFin ist nicht als ihre Befürwortung der angebotenen Wertpapiere zu verstehen. Wir empfehlen Interessenten und potenziellen Anlegern den Basisprospekt und die Endgültigen Bedingungen zu lesen, bevor sie eine Anlageentscheidung treffen, um sich möglichst umfassend zu informieren, insbesondere über die potenziellen Risiken und Chancen des Wertpapiers. Sie sind im Begriff, ein Produkt zu erwerben, das nicht einfach ist und schwer zu verstehen sein kann.