Anzeige
Mehr »
Login
Samstag, 23.11.2024 Börsentäglich über 12.000 News von 677 internationalen Medien
Microsofts, Googles und Amazons nukleares Wettrennen macht diese Uranaktie zu einem Muss!
Anzeige

Indizes

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Aktien

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Xetra-Orderbuch

Fonds

Kurs

%

Devisen

Kurs

%

Rohstoffe

Kurs

%

Themen

Kurs

%

Erweiterte Suche
PR Newswire
113 Leser
Artikel bewerten:
(0)

Strategy Analytics: Facebook, Apple and Google Shake Up News Publishing

Finanznachrichten News

Publishers face growing dilemma as Internet heavyweights target news publishing

BOSTON, Sept. 2, 2015 /PRNewswire/ --In quick succession during Q2 2015, Facebook launched Instant Articles, Apple unveiled Apple News and Google introduced News Lab, all aimed at changing how news is created and consumed.

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20130207/NE56457LOGO-b

The Strategy Analytics Wireless Media Strategies (WMS) report, "Facebook, Apple and Google vs. News Publishers: Enemy at the Gates or Blessings in Disguise?" analyses the strengths and weaknesses of each initiative, and evaluates the propositions for different kinds of news outlets, including established, independent and amateur channels.

Click here for the report: http://sa-link.cc/WMSpublisher

While Instant Articles and Apple News are designed to deliver a more pleasant reading experience on mobile devices, Google News Lab is going further to bring changes to the beginning of the news publishing life cycle, including how news is created.

"There are two philosophies in competition," says Wei Shi, Analyst of Wireless Media Strategies at Strategy Analytics. "On one side are Facebook and Apple, which are focused on optimizing news delivery, including targeting the stories to be more relevant to each reader, and making the experience more pleasant for readers. On the other side is Google, which is providing tools and programs to publishers and journalists to democratize news creation. Google's distribution network is also helping content providers to reach the broadest possible readership. The leading publishers may be concerned that their brands are diluted through the new channels, or irritated by Apple's terms, but they surely have more to worry about what Google is offering."

There are also opportunities, as all three initiatives provide valuable distribution channels in addition to the publishers' own sites and apps, says Nitesh Patel, Director of Wireless Media Strategies at Strategy Analytics notes. "More eyeballs on smartphones mean the new news reading platforms offered by these companies are more attractive to advertisers which in turn will generate greater advertising revenues for the publishers. However, as news consumption on smartphones continues to grow it is critical that publishers adapt to the changes in the way they operate independently via their own branded properties versus how they cooperate and compete with the Internet heavyweights."

About Strategy Analytics
Strategy Analytics, Inc. provides the competitive edge with advisory services, consulting and actionable market intelligence for emerging technology, mobile and wireless, digital consumer and automotive companies. With offices in North America, Europe and Asia, Strategy Analytics delivers insights for success. www.StrategyAnalytics.com

European Contact: Wei Shi, +44 1908 423627, wshi@strategyanalytics.com
US Contact: David Kerr, +1 617 614 0720, dkerr@strategyanalytics.com

© 2015 PR Newswire
Nach Nvidia: 5 KI-Revolutionäre aus der zweiten Reihe!
Künstliche Intelligenz hat spätestens nach dem Raketenstart von Chat GPT das Leben aller verändert. Doch der Superzyklus steht nach Meinungen von Experten erst am Anfang. Während Aktien wie Nvidia von der ersten Aufwärtsentwicklung stark profitieren konnten, versprechen aussichtsreiche Player aus der

zweiten Reihe noch enormes Aufwärtspotenzial.

Im kostenlosen, exklusiven Spezialreport präsentieren wir ihnen 5 innovative KI-Unternehmen, die bahnbrechende Entwicklungen in diesem Sektor prägen könnten.

Warum sollten Sie dabei sein?
Trotz der jüngsten Erfolge steht die Entwicklung der künstlichen Intelligenz noch am Beginn eines neuen Superzyklus. Experten gehen davon aus, dass der Sektor bis 2032 global auf 1,3 Billionen US-Dollar explodieren wird, wobei ein großer Teil auf Hardware und Infrastruktur entfallen wird.

Nutzen Sie die Chance!
Fordern Sie sofort unseren brandneuen Spezialreport an und erfahren Sie, welche 5 KI-Aktien das größte Potenzial zur Vervielfachung besitzen. Dieser Report ist komplett kostenlos und zeigt Ihnen die aussichtsreichsten Investments im KI-Sektor.
Handeln Sie jetzt und sichern Sie sich Ihren kostenfreien Report!

Werbehinweise: Die Billigung des Basisprospekts durch die BaFin ist nicht als ihre Befürwortung der angebotenen Wertpapiere zu verstehen. Wir empfehlen Interessenten und potenziellen Anlegern den Basisprospekt und die Endgültigen Bedingungen zu lesen, bevor sie eine Anlageentscheidung treffen, um sich möglichst umfassend zu informieren, insbesondere über die potenziellen Risiken und Chancen des Wertpapiers. Sie sind im Begriff, ein Produkt zu erwerben, das nicht einfach ist und schwer zu verstehen sein kann.