Anzeige
Mehr »
Login
Donnerstag, 23.01.2025 Börsentäglich über 12.000 News von 682 internationalen Medien
Amazon investiert Millionen in Kernenergie - so können Sie sich früh positionieren!
Anzeige

Indizes

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Aktien

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Xetra-Orderbuch

Fonds

Kurs

%

Devisen

Kurs

%

Rohstoffe

Kurs

%

Themen

Kurs

%

Erweiterte Suche
PR Newswire
361 Leser
Artikel bewerten:
(1)

Farrow & Ball Reports Record Financial Results Driven by Digital Sales

Finanznachrichten News

- Financial results for 52 weeks to March 29, 2020

WIMBORNE, Dorset, Aug. 7, 2020 /PRNewswire/ --

Financial Highlights

  • Record sales UP 4.1% to £87m (2019: £83.6m)
  • Online sales UP 14% to £8.7m (2019: £7.7m) which is highest growth channel for third year in a row
  • International sales UP 4.4% to £33.9m (2019: £32.5m)
  • EBITDA UP10% to £24.2m (2019: £22m)

Operational Highlights

  • Growth in all markets, channels and product categories - fuelled by web growth.
  • Growth in the UK of over 4%, and 7% growth in USA.
  • Strengthened position as market leader for premium paint in UK with launch of new colours in partnership with Natural History Museum London.
  • Social media following reached nearly two million.

Farrow & Ball Group, the UK based manufacturer and retailer of premium paint and wallpaper has achieved record revenue of £87 million, for the 52 weeks to the 29th March 2020.

Despite results in the last month of the financial year being affected by COVID 19, the Group ended the year with growth in all markets, channels and product categories. Total revenue growth was 4.1%, driven by web and third-party stockists predominantly in the UK, which accounts for 61% of its sales.

The company focused its investment in its digital platforms throughout the year including the web, which was the highest growth channel for the third year in a row, at 14% YOY, with online sales representing over 10% of group sales versus 9% in the prior year. Significant investment in its social channels also contributed to growing its following to nearly 2 million followers.

The launch of new colours with London's Natural History Museum in September 2019, was the first extension to the brand's palette offering an additional selection of colours inspired by nature. This further cemented the brand's market leading colour expertise and resulted in significant press and consumer interest across the globe.

Farrow & Ball had partnerships across the globe including with US based interior designers Roman & Williams, and Atelier Vime, Paris. Its paints were exclusively chosen for The Museum of Modern Art, New York for its reopening, and to celebrate the 100th Anniversary of Bauhaus Dessau in Germany with AW Architektur & Wohnen.

Exposure through broadcast was boosted by a TV sketch on NBC's Saturday Night Live, and British craftsmanship focus with Made in Britain on ITV4.

Anthony Davey, CEO said: "At a time where our homes have become increasingly important, we are proud of the role we can play in helping consumers enjoy the space they are spending so much time in.

"Our ability to adapt digitally and continue to deliver for our customers has meant that we can connect and engage with our audience to fulfil their interest in the brand.

"As we start the new financial year navigating the challenges that COVID 19 brings, we continue to be absolutely focused on delivering an outstanding brand experience across our channels so that our consumers can feel confident in transforming their homes."

Notes to editors

Visit farrow-ball.com for information about Farrow & Ball

© 2020 PR Newswire
Gewinner im Megamarkt
Biotechnologie ist eine der bedeutendsten Zukunftstechnologien unserer Zeit. Zahlreiche Biotechnologie- und Pharmakonzerne haben sich unter anderem dem Kampf gegen Tumorerkrankungen verschrieben. Der weltweite Markt für Krebsmedikamente verzeichnet ein stetiges Wachstum. Für das Jahr 2025 wird ein Umsatz von etwa 190,3 Milliarden Euro prognostiziert, mit einer erwarteten jährlichen Wachstumsrate von 6,42% bis 2029, was zu einem geschätzten Marktvolumen von 244,1 Milliarden Euro führen würde.

Wir haben 3 aussichtsreiche Biotechnologieaktien mit Schwerpunkt Erforschung und Entwicklung von Wirkstoffen gegen Tumorerkrankungen ausfindig gemacht, die in den kommenden Monaten und Jahren erhebliches Aufwärtspotenzial versprechen und Vervielfachungspotenzial besitzen.

Fordern Sie jetzt unseren neuen kostenlosen Spezialreport an und erfahren Sie, welche 3 Biotech-Aktien durchstarten und zu Ihrem Börsenerfolg in 2025 beitragen könnten!
Werbehinweise: Die Billigung des Basisprospekts durch die BaFin ist nicht als ihre Befürwortung der angebotenen Wertpapiere zu verstehen. Wir empfehlen Interessenten und potenziellen Anlegern den Basisprospekt und die Endgültigen Bedingungen zu lesen, bevor sie eine Anlageentscheidung treffen, um sich möglichst umfassend zu informieren, insbesondere über die potenziellen Risiken und Chancen des Wertpapiers. Sie sind im Begriff, ein Produkt zu erwerben, das nicht einfach ist und schwer zu verstehen sein kann.