Anzeige
Mehr »
Login
Montag, 27.01.2025 Börsentäglich über 12.000 News von 683 internationalen Medien
Hinter dem nuklearen Ansturm im Silicon Valley: Eine strategische Chance entsteht
Anzeige

Indizes

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Aktien

Kurs

%
News
24 h / 7 T
Aufrufe
7 Tage

Xetra-Orderbuch

Fonds

Kurs

%

Devisen

Kurs

%

Rohstoffe

Kurs

%

Themen

Kurs

%

Erweiterte Suche
PR Newswire
229 Leser
Artikel bewerten:
(1)

Haute Dolci to Relaunch two Former Heavenly Desserts Restaurants

Finanznachrichten News

PRESTON, England, July 29, 2021 /PRNewswire/ -- Popular restaurant chain, Haute Dolci, known for its luxurious dishes and eye-catching interiors, has announced it will be undergoing a rebrand of two restaurants in Preston and Birmingham, which currently trade under the Heavenly Desserts brand.

The two venues, located in Miller Arcade in Preston and Ladypool Road in Birmingham, will undergo extensive refurbishment ahead of their official re-openings, which are expected to take place later this summer.

Nizam Mohamed, founder of Heavenly Desserts and Haute Dolci, recently sold the brand rights for Heavenly Desserts. As part of the settlement, Nizam agreed to rebrand the two Heavenly Desserts sites to Haute Dolci restaurants. All other Heavenly Desserts sites will continue operating as usual, now under the ownership of Mohammad Imran and Mohammed Yousif.

Originally from East London, Nizam opened the first Heavenly Desserts restaurant in Birmingham in 2008, aged just 21. From then on, he went on to grow the business and later launched his second luxury restaurant brand Haute Dolci in 2017. Yet, despite the brand's growth, Nizam has always maintained the ownership rights of both the Preston and Birmingham sites.

Following the settlement, Nizam has stated that his focus going forwards will be on the continued growth of Haute Dolci alongside IceBurg, a gourmet burger chain of restaurants he also launched in 2017. The group currently has 14 operational restaurants across the UK with a further fifteen openings in the pipeline, including some international sites.

Nizam said: "We're thrilled to be giving the Birmingham and Preston sites a full rebrand to officially welcome them into the Haute Dolci family. We want to assure our diners in the area that it will be the same friendly faces serving you as always, but the sites will be undergoing an exciting new makeover.

"For myself and my team, our priority is to continue expanding our Haute Dolci and IceBurg brands, starting with the rebrand of the Preston and Birmingham sites. We've got a lot of exciting plans in the pipeline too and are looking forward to bringing new stores to several new locations across the UK and internationally."

For more information on the Haute Dolci brand, or to find a nearby restaurant, please visit hautedolci.co.uk.

© 2021 PR Newswire
Gewinner im Megamarkt
Biotechnologie ist eine der bedeutendsten Zukunftstechnologien unserer Zeit. Zahlreiche Biotechnologie- und Pharmakonzerne haben sich unter anderem dem Kampf gegen Tumorerkrankungen verschrieben. Der weltweite Markt für Krebsmedikamente verzeichnet ein stetiges Wachstum. Für das Jahr 2025 wird ein Umsatz von etwa 190,3 Milliarden Euro prognostiziert, mit einer erwarteten jährlichen Wachstumsrate von 6,42% bis 2029, was zu einem geschätzten Marktvolumen von 244,1 Milliarden Euro führen würde.

Wir haben 3 aussichtsreiche Biotechnologieaktien mit Schwerpunkt Erforschung und Entwicklung von Wirkstoffen gegen Tumorerkrankungen ausfindig gemacht, die in den kommenden Monaten und Jahren erhebliches Aufwärtspotenzial versprechen und Vervielfachungspotenzial besitzen.

Fordern Sie jetzt unseren neuen kostenlosen Spezialreport an und erfahren Sie, welche 3 Biotech-Aktien durchstarten und zu Ihrem Börsenerfolg in 2025 beitragen könnten!
Werbehinweise: Die Billigung des Basisprospekts durch die BaFin ist nicht als ihre Befürwortung der angebotenen Wertpapiere zu verstehen. Wir empfehlen Interessenten und potenziellen Anlegern den Basisprospekt und die Endgültigen Bedingungen zu lesen, bevor sie eine Anlageentscheidung treffen, um sich möglichst umfassend zu informieren, insbesondere über die potenziellen Risiken und Chancen des Wertpapiers. Sie sind im Begriff, ein Produkt zu erwerben, das nicht einfach ist und schwer zu verstehen sein kann.