Original-Research: ad pepper media International N.V. - from First Berlin Equity Research GmbH
22.11.2024 / 10:45 CET/CEST
Dissemination of a Research, transmitted by EQS News - a service of EQS Group AG.
The issuer is solely responsible for the content of this research. The result of this research does not constitute investment advice or an invitation to conclude certain stock exchange transactions.
Classification of First Berlin Equity Research GmbH to ad pepper media International N.V.
Company Name: ad pepper media International N.V. ISIN: NL0000238145
Reason for the Update
research:
Recommendation: Buy
from: 22.11.2024
Target price: 2,90 Euro
Target price on sight 12 Monate
of:
Last rating change: 20.07.2020: Hochstufung von Hinzufügen auf Kaufen
Analyst: Dr. Karsten von Blumenthal
First Berlin Equity Research hat ein Research Update zu ad pepper media International N.V. (ISIN: NL0000238145) veröffentlicht. Analyst Dr. Karsten von Blumenthal bestätigt seine BUY-Empfehlung und bestätigt sein Kursziel von EUR 2,90.
Zusammenfassung:
ad pepper media (APM) hat endgültige Zahlen für Q3/24 vorgelegt, die mit den vorläufigen Zahlen übereinstimmen. Der Umsatz war in etwa stabil (EUR5,2 Mio.), und das EBITDA verbesserte sich J/J deutlich von EUR101 Tsd. auf EUR485 Tsd. Das EBIT drehte von EUR-111 Tsd. auf EUR275 Tsd., und sogar der Nettogewinn war positiv (EUR178 Tsd.). Für Q4 erwartet APM einen stabilen Umsatz J/J (Q4/23: EUR5,9 Mio.) und ein verbessertes EBITDA. Wir rechnen mit einem Q4-Umsatz von EUR6,0 Mio. und einem EBITDA von EUR739 Tsd. gegenüber einem Q4/23-EBITDA von EUR369 Tsd. Vor dem Hintergrund sich verbessernder makroökonomischer Fundamentaldaten in APMs Hauptmärkten erwarten wir für 2025E ein Umsatzwachstum von 5% und einen weiteren Anstieg der EBITDA-Marge auf 9,9%. Ein aktualisiertes DCF-Modell führt zu einem unveränderten Kursziel von EUR2,90. Wir bestätigen unsere Kaufempfehlung.
First Berlin Equity Research has published a research update on ad pepper media International N.V. (ISIN: NL0000238145). Analyst Dr. Karsten von Blumenthal reiterated his BUY rating and maintained his EUR 2.90 price target.
Abstract:
ad pepper media (APM) reported final Q3/24 figures which matched preliminary numbers. Revenue was roughly stable (EUR5.2m) and EBITDA improved significantly y/y from EUR101k to EUR485k. EBIT turned around from EUR-111k to EUR275k and even net income was positive (EUR178k). For Q4, APM is guiding towards stable revenue y/y (Q4/23: EUR5.9m) and an improved EBITDA figure. We model Q4 revenue of EUR6.0m and EBITDA of EUR739k versus Q4/23 EBITDA of EUR369k. For 2025E, we expect 5% revenue growth and a further EBITDA margin increase to 9.9% against the backdrop of improving macro-economic fundamentals in APM's main markets. An updated DCF model yields an unchanged EUR2.90 price target. We confirm our Buy rating.
Bezüglich der Pflichtangaben gem. §85 Abs. 1 S. 1 WpHG und des Haftungsausschlusses siehe die vollständige Analyse.
You can download the research here: http://www.more-ir.de/d/31421.pdf
Contact for questions:
First Berlin Equity Research GmbH
Herr Gaurav Tiwari
Tel.: +49 (0)30 809 39 686
web: www.firstberlin.com
E-Mail: g.tiwari@firstberlin.com
The EQS Distribution Services include Regulatory Announcements, Financial/Corporate News and Press Releases.
Archive at www.eqs-news.com
2036737 22.11.2024 CET/CEST
°